Petteri Orpo ehdolle Varsinais-Suomesta – kokoomus nimesi eduskuntavaaliehdokkaita Varsinais-Suomessa

Varsinais-Suomen Kokoomus nimesi piirikokouksessaan 16 ehdokasta 14. huhtikuuta 2019 käytäviin eduskuntavaaleihin. Mukana on Kokoomuksen puheenjohtaja, valtiovarainministeri Petteri Orpo.

Varsinais-Suomen Kokoomus tavoittelee vaaleissa vähintään viittä kansanedustajan paikkaa.

Ehdolla huhtikuun vaaleissa ovat kaikki piirin istuvat kansanedustajat valtiovarainministeri, turkulainen Petteri Orpo sekä ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Anne-Mari Virolainen Liedosta sekä turkulaiset Ilkka Kanerva ja Varsinais-Suomen Kokoomuksen uudeksi puheenjohtajaksi kokouksessa valittu Saara-Sofia Sirén.

Lisäksi ehdokkaiksi nimettiin lähihoitaja Virve Aho Laitilasta, palomestari Janne Aso Kaarinasta, yrittäjä, toimitusjohtaja Toni Forsblom Naantalista, kaupunginhallituksen puheenjohtaja Lauri Kattelus Turusta, hallintoassistentti Sanni Kiviniemi Loimaalta, onnettomuustutkintakeskuksen johtaja Veli-Pekka Nurmi Turusta, projektipäällikkö Tanja Parkko Raisiosta, maanviljelijä, yrittäjä Sanna Pitkänen Pöytyältä, toiminnanjohtaja Sini Ruohonen Turusta, Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Janika Takatalo Turusta, yrittäjä Marko Tapio Salosta ja talousasiantuntija Ville Valkonen Turusta.

– Ehdokasjoukko on alueellisesti kattava ja monipuolinen. Varsinais-Suomen Kokoomuksen toiminnanjohtaja Juha Rantasaari toteaa.

Varsinais-Suomen Kokoomus asettaa eduskuntavaaleihin täyden listan. Seitsemästoista ehdokas nimetään myöhemmin.

– Lista täydentyy vielä yhdellä nimellä. Tavoitteenamme on saada ehdolle näkyvä, pätevä henkilö, Rantasaari toteaa.

Lisätiedot:

Juha Rantasaari, toiminnanjohtaja

Ehdokkaiden yhteystieto- ja kuvapyynnöt:

Ville Laakso, poliittinen sihteeri

ville.laakso@kokoomus.fi