Kuvassa aktiivisesta yhdistystoiminnasta vuoden 2014 piirikokouksessa palkittuja kokoomuslaisia.

Yhdistystoiminta

Varsinais-Suomessa toimii yhteensä 114 kokoomusyhdistystä. Kokoomustoimintaa on kaikissa maakuntamme 28 kunnassa.

Sinua lähellä olevan kokoomusyhdistyksen yhteystiedot löydät tämän sivun oikean laidan listauksesta. Varsinaissuomalaiskunnissa, joissa on useampi Kokoomuksen jäsenyhdistys, toimii myös kunnallis- tai aluejärjestö.

Varsinais-Suomen seutukunnat, Loimaan seutu, Salon seutu, Turku, Turunmaa ja Vakka-Suomi, muodostavat elävän maakunnan.Varsinais-Suomen kokoomuspiiri on suurimpia Kansallisen Kokoomuksen jäsenpiirejä. Jäseniä meillä on yli 4000. Varsinais-Suomen Kokoomus on ensisijaisesti olemassa jäseniään varten. Tärkein tehtävämme on viedä jäsentemme mielipiteitä ja ideoita eteenpäin piiri- ja puoluetasolla.

Kokoomus on Varsinais-Suomen suurin kuntapuolue. Vuoden 2017 kuntavaaleissa saimme yhteensä 24 prosenttia maakunnan äänistä.

Eduskuntavaalit käytiin 19. huhtikuuta 2015. Kokoomus säilytti Varsinais-Suomessa neljä kansanedustajan paikkaa. Kansanedustajamme ovat Ilkka Kanerva, Petteri Orpo, Saara-Sofia Sirén ja Anne-Mari Virolainen. Petteri Orpo toimii Juha Sipilän (kesk.) hallituksen valtiovarainministerinä, Anne-Mari Virolainen on hallituksen ulkomaankauppa- ja kehitysministeri.

Seuraavat eduskuntavaalit käydään keväällä 2019. Tule mukaan vaalityöhön!

Liity kokoomukseen täällä!

Yhdistystoiminnan tärkeät asiakirjat

Toimintakertomus- ja esityslistamalleja sekä Leijona-merkkien anomuslomakkeita ja muuta tarpeellisia yhdistystoiminnan tueksi löydät Kansallisen Kokoomuksen jäsensivuilta.