Kuntapäättäjän akatemia

Rekrytoimme tulevia politiikan vaikuttajia. Oletko etsimämme tulevaisuuden kuntapäättäjä?

Suomessa kunnat vastaavat tärkeimmistä arkipäivän asioista, kuten terveydenhuollosta, kouluista, kaavoituksesta, kulttuurista, vapaa-ajan harrastusmahdollisuuksista ja lasten päivähoidosta. Kunnissa näistä asioista päättävät viime kädessä kuntapäättäjät, siis valtuutetut ja muut luottamushenkilöt.

Päättäjien työ on arvokasta ja palkitsevaa, mutta ajoittain se voi olla myös haastavaa – erityisesti, jos asiat eivät ole entuudestaan kovin tuttuja. Haasteet on kuitenkin tehty voitettaviksi ja siksi tarjoamme alustan kasvaa kuntapoliitikoksi Kuntapäättäjien Akatemiassa vuoden 2020 aikana. Osallistujille tarjoamme laajan koulutuksen muun muassa kuntien toiminnasta, päätöksenteosta ja vaikuttamisesta. Koulutus on kokonaisuudessaan maksuton.

Hakijoilta edellytämme kokoomuslaista maailmankatsomusta, johon kuuluvat esimerkiksi vapaus ja vastuu, suvaitsevaisuus, mahdollisuuksien tasa-arvo, koulutus, välittäminen, kannustavuus ja demokratia. Eduksi on myös eteenpäin katsova asenne ja erityisesti kiinnostus sinun kotikuntasi asioihin ja halu vaikuttaa niihin.

Innostuitko? Tervetuloa mukaan!

Avoin haku käynnissä.
Kysy lisätietoja tai lähetä CV:si järjestösihteeri Krista Lahtiselle osoitteeseen krista.lahtinen@kokoomus.fi